1. Spuneti-ne cateva date despre voi si muzica
voastra. Cine sunteti si ce
pregatire in domeniu aveti?
Gheorghe "Puiu" Pintilescu, 46 ani, analist
asistent programator,
fost redactor colaborator al postului de radio
"MEDIAS 725" - 88.1MHz,
prezent in Anuarul UNITER stagiunile 1997-1998 si
1998-1999. Opt ani de
activitate radio; am realizat urmatoarele emisiuni:
"Feliuta de jazz",
"Picatura de blues", "O introducere neconventionala
in istoria muzicii pop"
muzica progresiva, electronica, ambiental si new
age), "Weekend matinal"
simbata si duminica. Am intrerupt temporar
activitatea radio de aproximativ
6 luni pentru a ma putea dedica realizarii albumelor
personale.
Incepind din anul 1995 am inceput experimente
muzicale cu ajutorul
calculatorului, mixerelor, inregistrarilor pe benzi
magnetice. Am realizat
coloana sonora a urmatoarelor spectacole de teatru:
1. "Orasul Mincinosilor"
de Frantisek Lange, regia Geo Balint, Teatrul pentru
copii si tineret Vasile
Alecsandri, Bacau. 2. "Rataciti in Amurg" de George
Genoiu, regia Constantin
Dinischiotu, scenografia Geo Balint si Cristina
Ciobanu, Teatrul Bacovia,
Bacau. 3. "Ingeri si Gunoaie" dupa Samuel Beckett,
regia Geo Balint, Teatrul
La Muzeu - Muzeul Literaturii Romane, Bucuresti. 4.
"Micul Print" de Antoine
de Saint-Exupery, regia Geo Balint, Teatrul de
animatie Bacovia, Bacau. 5.
"3 Frati Imparati" dupa Petre Ispirescu, regia Geo
Balint, scenografia
Mioara Buescu (Teatrul Tandarica, Bucuresti -
laureata al premiului
"Erasmus" - Olanda), Teatrul de animatie Bacau. 6.
"Amprenta Exilului" de
George Astalos, Teatrul Bacovia, Bacau. In vara
anului 1999 am inceput
lucrul la albumul "Marionett" -"O zi din viata unui
om obisnuit"(titlul
provizoriu).
Marionett este numele de scena (si nu
Puiu Pintilescu). Am
prezentat materialul acestui album la diverse
intilniri neoficiale cu oameni
de radio din zona. Am purtat discutii cu Paul Eduard
Schneider aka DJ
Phantom pe tema realizarii acestui album. Edi
Schneider a fost placut
surprins de materialul muzical realizat ceea ce mi-a
dat curaj in incercarea
de a contacta oameni din domeniu ce m-ar putea ajuta
in publicarea lui. Asa
am ajuns sa-l contactez pe Sergiu Rusu, Radio Arad
99.1 si sa incerc a
participa la dezvoltarea unei mai bune difuzari a
muzicii new age,
electronice, ambient, space, esoterica, etnica,
relaxation music.
2.De ce ati ales tocmai acest gen de muzica dintre
atatea altele?
Pentru ca acest gen imi poate reprezenta
cel mai bine modul de
legatura cu anturajul natural si social la inceput
de mileniu III. 3. Considerati ca genul muzicii new age, electronice,
ambient, space,
esoterica, etnica, relaxation music, etc., este bine
reprezentat la noi in
tara? Ce s-ar mai putea face pentru a exista o mai
buna cunoastere a acestui
gen de muzica atat de apreciat in Occident?
Din pacate nu prea am auzit despre o
miscare bine organizata in
difuzarea acestui gen muzical. Abia in luna
septembrie a anului 2000 am
aflat ca exista niste oameni entuziasti din Romania
care doresc sa dezvolte
difuzarea acestui gen muzical. Aflasem cu ceva ani
in urma de Adrian
Budritzan si de incercarile sale in domeniu. Am
incercat sa-l contactez, si
am discutat o data sau de doua ori telefonic despre
difuzarea radio a unor
creatii romanesti in domeniu. Din nefericire am
pierdut legatura si abia in
luna septembrie 2000 am luat legatura cu Sergiu
Rusu, Radio Arad 99.1 care
mi-a oferit detalii despre difuzarea in Romania a
muzicii new age,
electronice, ambient, space, esoterica, etnica,
relaxation music.
Am realizat pana acum albumele: "O zi din viata unui
om obisnuit", "Music
for water stories", "Sermotykon - Douasprezece
porti lunare ale initierii",
"Eyelight I", "Eyelight II". In pregatire "Mai multe
amintiri decat
sperante" si "Eyelight III".
4. Ati avut piedici sau greutati lansand albumele
voastre in Romania si cum
le-ati rezolvat? Cine au fost cei care v-au ajutat?
Nu am avut piedici in difuzarea radio a
muzicii new age,
electronice,ambient, space, esoterica, etnica,
relaxation music. Despre
lansarea unor albume in domeniu stiu prea putin
pentru a oferi o parere cit
de cit competenta. In incercarea mea de a lansa
albumul "Marionett" am avut
promisiuni de sprijin dar numai atit pina acum.
5. Cunoasteti situatia mondiala in ceea ce priveste
muzica new age si conexe?
Cum credeti ca va veti putea impune pe plan
international, ce veti aduce nou
pentru aceasta?
Sunt mai bine informat in legatura cu
inceputurile muzicii
electronice, new age, etc. decit cu ce se intimpla
acum. Impunerea pe plan
international se poate face doar in masura in care
exista producatori
puternic interesati in acest lucru. Depindem de
modul strict occidental in
asemenea promovari, dar putem surprinde prin
prospetimea romaneasca in
domeniu. 6. Care este mesajul pe care doriti sa-l transmiteti
prin muzica voastra
ascultatorilor?
Greu de raspuns la aceasta intrebare... Din
experienta mea se pare
ca de multe ori una vrea sa exprime creatorul si
alta pricepe critica si
publicul; toate depind de gradul de educatie al
ascultatorului, de cultura
criticului si in mod decisiv de intentia
producatorului. La asta poate
participa intr-un mod benefic pentru creator felul
in care oamenii de radio
sau mass media, in general, abordeaza difuzarea
muzicii new age,
electronice, ambient, space, esoterica, etnica,
relaxation music.
7. Care va sunt planurile de viitor?
Publicarea albumelor "Marionett" si
realizarea altor experimente in
domeniu. Ca om de radio sunt interesat de potentarea
legaturilor intre cei
ce se ocupa de acest fenomen.
interviu de Sergiu Rusu
|